7 Mayıs 2009 Perşembe

E-mail güçlü bir pazarlama aracıdır

Pazarlama dünyasının dışında olan ya da e-pazarlama konusunda hiçbir bilgisi olmayan insanlar hangi işi yaptığımı sorduklarında, onlara genelde bunun açıklamasını yapmakta zorlanıyorum. Çünkü karşılaştığım pek çok kişi, ben e-mail kelimesini telaffuz eder etmez, hemen spamler hakkında yorum yapmaya, dolup taşan inbox kutularından şikayet etmeye ve bu problemlerden beni sorumlu tutmaya başlıyor. Aslında bu işi sorumluluğunun bilincinde bir şekilde yapan pek çok kişinin de bileceği gibi, bu insanların söylediklerinde bazı durumlarda gerçeklik payı da var.

Genelde bu tip durumlarla karşılaştığınızda yapmanız gereken şey, öncelikle bu insanlara izin odaklı e-pazarlama sürecinin nasıl çalıştığından bahsetmek. Kısa bir süre sonra zaten kendileri de anlattığınız şeylerin e-pazarlamaya girdiğini bilmeden, e-mail gönderimi için en azından bir şirketin üyeliğini kabul ettiklerini fark ederler. Siz de böylelikle, şimdiye kadar ticari amaçla yapılan e-pazarlamanın spam olduğunu düşünen kişilerin algılarında farklı bir bakış açısı yaratmış olursunuz.

''E-mail bugün dünyadaki en hızlı, en esnek, en düşük maliyetli, kişiye odaklı ve hedefe yönelik iletişim aracıdır.'' Peppers&Rogers Group

Son derece saygın bir kuruluş olan Peppers&Rogers’dan yaptığımız bu alıntı aslında e-pazarlamanın faydalarını çok iyi bir şekilde açıklıyor. Bununla birlikte, geçen yıllar boyunca ticari e-pazarlama mantığını kötüye kullanan çok sayıda firma da oldu. Yine de bu metodun insanlarla birebir iletişim ve ilişki kurabilmek açısından hala en güçlü ve maliyeti düşük pazarlama aracı olduğu yadsınamaz. Şu an e-pazarlamanın faydalarını yeni yeni anlamaya başlayan insanlar olduğu gibi, müşterileriyle güçlü iletişim kurabilmek için onun potansiyelini çoktan fark etmiş olan, büyük ve küçük ölçekli sayısız kuruluş da var. Bu nedenle e-pazarlama alanına yapılan harcamaların 2012 yılında 2.1 milyar doları bulması bekleniyor. Zaten müşterilerin yüzde 97'sinin ve pazarlamacıların yüzde 94'ünün e-mail kullandıkları düşünülürse, e-pazarlamanın etkisi inkar edilemez.

Siz şu an büyük ihtimalle e-mail'in nasıl bu kadar kudretli bir pazarlama kanalı olabileceğini merak ediyorsunuzdur. Gelin, bir göz atalım...

Harcadığınızdan fazlasını kazanıyorsunuz

Yapılan son araştırmalara göre e-pazarlamaya harcanan her dolar, size tahmini olarak 46 dolar olarak geri dönüyor. Eğer bu durum sizin ilginizi çekmediyse, şuna ne dersiniz? İnternet üzerinden yapılan diğer pazarlama yaklaşımlarıyla karşılaştırıldığında, e-pazarlama en yüksek yatırım getirisi (ROI) oranına sahip. Dahası, daha önce de bahsedildiği gibi, e-pazarlama son derece düşük maliyetli olduğu için, bir e-mail programına binlerce dolar harcayarak başlamanız gerekmiyor. Başlangıçta küçük bir e-mail programıyla başlayabilir, ilerledikçe çok daha sofistike bir program kurabilirsiniz. Hatta e-bülten göndermek gibi, satıştan çok ilişki kurmayı hedefleyen son derece basit bir aktivite bile, İnternet'teki varlığınızın değerini artırmak için en yüksek yatırım getirisi olanaklarından biri olarak kabul edilebilir.

Herkes kar edebilir

E-mail'in en büyük faydalarından biri de çok yönlü bir iletişim aracı olması. Aynı zamanda düşük maliyetli ve uzak noktalara da kolaylıkla erişebilen bir araç olduğu için her firma için erişilebilir bir kanal. Hatta bazı durumlarda eşitsizlikleri dengelediği bile düşünülebilir. Sonuçta ister küçük ister büyük bir şirketin sahibi olun, e-mail'den aynı şekilde faydalanabilirsiniz. Düşünsenize, bazı firmaların çok büyük reklam kampanyalarına harcayacak kadar çok paraları olmayabilir, ama herkes iyi planlanmış bir e-pazarlama programına yatırım yapabilir.

Müşterilerle iyi ilişkiler kurmanızı sağlar

Biraz marka bağımlılığından bahsetmeye ne dersiniz? Müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi markanıza, ürünlerinize ve servislerinize bağlamak için ne yapıyorsunuz? Peki, yaptığınız şey işe yarıyor mu? Bundan emin misiniz?

E-mail, marka bağımlılığı kurmak için mükemmel bir yoldur. Pazarlamacıların sık sık yaptığı hatalardan biri de, e-mail'i bir iletişim aracı olarak düşünmemektir. Eğer temelde en ufak bir strateji kurmadan, etrafınıza mesaj göndermek için e-mail kullanıyorsanız, bu yöntem çok büyük ihtimalle işe yaramayacak ve biraz önce bahsedilen geri dönüş oranını sağlamayacaktır. Örnek vermek gerekirse, diyelim birisiyle duygusal bir ilişkiniz var. Eğer bu kişiye arada sırada tek satırlık bir mesaj yazıp yolluyorsanız ve onunla hiç alakası olmayan şeylerden bahsediyorsanız, büyük ihtimalle ilişkiniz çok uzun sürmeyecektir.

E-mail, müşterilerinizle ve potansiyel müşterilerinizle, onların ilgi alanları doğrultusunda iletişim kurabilmenize izin verir. Bireysel ilgi alanları doğrultusunda alıcılarınıza özel mesajlar oluşturabilir, bu mesajları o kişi ne zaman görmek ve nasıl almak istiyorsa, o zaman gönderebilirsiniz. Söyleyin bakalım, başka hangi iletişim kanalı size böyle bir fırsat sunabilir?

Ölçümlenebilir bir pazarlama kanalıdır

Geçen ay popüler bir dergide yayınladığınız reklam ilanının kimler tarafından görüldüğünü bilmek istemez miydiniz? Ya da bu insanların ilanı gördükten sonra, ona ne gibi bir tepki verdiklerini öğrenmek ister miydiniz? E-mail ölçümlenebilir olduğu için gönderdiğiniz kampanyalardan sonra (eğer düzgün bir şekilde yapıldıysa) bu tarz sorularınıza cevap bulabilirsiniz. E-mail popülaritesini artırmak isteyen pazarlamacıların kampanya ölçümlerinden gerekli dersleri çıkarmaları ve bu bilgiler doğrultusunda kendilerini geliştirmeleri gerekir.

Hedefe odaklıdır

Üyeliği kabul edenlerin cinsiyet, yaş ve ilgi alanları gibi bilgilerini ele geçirirseniz, hedefe odaklı ve çok daha ilgi çekici e-pazarlama kampanyaları oluşturmak için elinizde her şey var demektir. Böylelikle bazı müşteriler için kişiselleştirilmiş mesajlar oluşturabilir; onların profillerine uygun içerikler ve teklifler hazırlayabilirsiniz. Sonuçta üyeleriniz istediklerini elde edecekleri için siz de onların verdiği cevaplar doğrultusunda onların taleplerini daha iyi anlayarak, gönderdiğiniz e-mail'leri daha etkileyici ve uygun bir şekle sokabilirsiniz

Hızlı bir yöntemdir

Zamanlamanın çok önemli olduğunu herkes bilir. E-mail yoluyla promosyonlarınızı haber vermek ve düzgün bir dille müşterilerinizi harekete geçmeye ikna etmek, gelirinizde inanılmaz bir etki yaratabilir. E-mail dışında hiçbir kanal, müşterilere bu kadar kısa bir zaman dilimi içerisinde, doğrudan ulaşmanıza izin vermez. E-mail çok hızlı bir gönderim yöntemi olduğu için sorunları çözmede mucizeler yaratabilir ya da zamanın kısıtlı olduğu ve kritik bir iletişim kurulması gereken durumlarda, ürünlerinizin satılmasını sağlayabilir.

Diğer kanallarla uyumludur

E-mail’in yukarıda anlattığımız faydaları sizin için yeterli değilse, onu diğer pazarlama kanallarınızla ve çalışmalarınızla entegre etmek etkili olabilir. Örneğin, web sitenizi hareketlendirmek için e-mail gönderebilirsiniz. Sitenizde yeni bir ürünün tanıtımını yapıyor olabilirsiniz ve potansiyel müşterilerinizin onu tesadüfen görmesindense ya da yaptığınız reklamın sonuçlarını görmek için beklemektense, müşterilerinizi web sitenize çekecek bir e-mail göndermek istiyor olabilirsiniz. Ya da bazı özel etkinliklere -hem online hem de offline olabilir- katılım sağlamak için de e-mail gönderebilirsiniz. Bunlar, e-mail'in gözünüzdeki değerini artıracak çok sayıda özellikten sadece bir kısmı… Ama kesinlikle denemeye değer, öyle değil mi?

Email Marketing konusunda bana danışmak isterseniz

Bilgilerim

BERRİN İLÇİ

berrin.ilci@euromsg.com

www.euromsg.com

0212 343 07 38

euro.message emarketing uzmanı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder